Stb bundelt haar krachten met het Franse Eudonet

25 november 2019

Stb bundelt haar krachten met het Franse Eudonet en zet daarmee een volgende stap in het realiseren van haar groeiambities. Nadat Stb 3 jaar geleden de S2B groep overnam om haar CRM met een geïntegreerde online Web-propositie uit te breiden, is het bedrijf toe aan een volgende stap.

Stb wil verder groeien in de Verenigingen-, Goede Doelen- en Opleidersmarkt. Dit ook buiten de Nederlandse grenzen.
Om deze ambitie te versnellen en beter te kunnen inspelen op de marktontwikkelingen bij onze klanten, hebben wij gezocht naar een internationale partner die in dezelfde marktsegmenten als Stb actief is.

Wij zijn dan ook erg blij te kunnen aankondigen dat Stb is toegetreden tot de Eudonet Group en vanaf 25 november verder gaat onder de naam Eudonet Stb.

De Eudonet Group is een toonaangevende internationale CRM-provider voor Verenigingen en Goede Doelen organisaties. Eudonet heeft haar hoofdzetel in Frankrijk en vestigingen in de UK, Zwitserland, België en Canada. Na de fusie met Stb telt de groep ruim 200 medewerkers, 1400 klanten en 20 miljoen euro omzet.

Het huidige productaanbod zal volledig blijven bestaan en de geplande ontwikkelingen gaan gewoon door. Begin 2020 wordt versie 8 gelanceerd en uitgerold. Deze versie beschikt over een nieuwe browser interface en kent mooie en handige features.

Nu Stb onderdeel uitmaakt van een grotere, internationale groep geeft dat vele nieuwe mogelijkheden. Kennis en ervaring kunnen worden gedeeld, internationale klanten kunnen breed ondersteund worden, en gezamenlijk zullen er nieuwe producten, aanvullend op de bestaande portfolio worden ontwikkeld.

Rob Goijen en Rutger Slager blijven gezamenlijk de directie voeren als respectievelijk algemeen directeur en operationeel/technisch directeur.

”Wij bedienen al ruim 25 jaar onze doelmarkten. Regelmatig evalueren wij op welke wijze wij onze klanten het beste kunnen helpen en hoe wij kunnen zorgen dat het Stb-team zich verder kan ontwikkelen. Het vinden van een internationale partner die in dezelfde markten actief is stond al geruime tijd op ons verlanglijstje. In de gesprekken met Eudonet bleek direct al de goede chemie, hun gedegen kennis over de markt en hun uitgebreide internationale netwerk. De integratie van beide bedrijven is een belangrijke maar weloverwogen stap”, aldus Rob Goijen.

“Deze stap geeft ons vele nieuwe mogelijkheden om onze ambities waar te maken. De doorontwikkeling van onze softwarepakketten Stb Leden, Stb Goede Doelen en Stb Cursus zal hierbij de volle aandacht houden. De samenwerking met Eudonet biedt ons nieuwe inzichten en de mogelijkheid om additionele producten met het reeds bestaande aanbod te integreren. Wij zijn ervan overtuigd deze nieuwe fase onze klanten en ons team veel zal gaan bieden”, vult Rutger Slager aan.

Ook voor Eudonet is deze overname een belangrijke stap:

“Wij zijn zeer blij om de 40 collega’s van het Stb team en de Stb klanten te mogen verwelkomen bij de Eudonet Group. Deze stap past in onze strategie om onze positie als europees marktleider in onze focusmarkten te versterken. We kijken er zeer naar uit om aan een gemeenschappelijke toekomst werken. De bestaande productportfolio van Stb heeft en houdt een belangrijke rol in deze gemeenschappelijke toekomst”. Aldus Antoine Henry, CEO van de Eudonet Group.